2012. november 11., vasárnap

Dél-Franciaország


Párizsból meg sem álltunk dél-Franciaországig. A végső cél Carcassone volt, de előtte még útba akartuk ejteni a Condom nevű települést, mert szerintem vicces neve van, gondolom a lakók meg már megszokták a mosolygó turistákat. Na nem mintha Magyarországon nem lennének olyanok mint Bugyi, Ondód, Heréd, Hugyag és hasonlók ... és mégsem mentem el egyikre sem (na jó, mint turista nem, de Ondódra rendszeresen jártunk mentővel). 

A lényeg, hogy a környék nem csak az óvszerről híres, hanem Condomban nagyon szép székesegyház található, és azt csak érkezésünkkor tudtuk meg, hogy valamilyen zenei fesztivált is tartanak nyár végén ami miatt aztán egyetlen szabad szobát sem tudtak a környéken adni. (Pedig a turist info-s hölgy ugyan nulla angol tudással de annál nagyobb segítőkészséggel állt a dologhoz és felhívta még a szomszédos települések szállodáit is. )


Dumas híres regényének halhatatlan gascogne-i hősei


Szent Péter székesegyház



Így aztán Auch -nak vettük az irányt, itt szerencsére egyből sikerült szabad szobát találnunk és még kényelmesen meg is vacsorázhattunk. A gascogne-i konyha híres többek közt a libamájról, nos én sem csalódtam, bár nem tudom onkrétan mi volt a neve annak amit ettem, de hogy nagyon finom volt, az biztos. Ahogy a mellé kapott bor is amiből mindjárt rendeltünk még egy üveggel :-)

Auch - Főtér


Szűz Mária székesegyház, az UNESCO világörökség része




A székesegyháztól 370 lépcső vezet a folyóparthoz, a lépcső tetejéről D'Artagnan szobra néz ránk



Másnap úgy döntöttünk hogy Toulouse-t kihagyjuk ( erről mindig a No time to lose by Monty Python  jut eszembe... :-) ) (bár akinek fiai vannak és/vagy érdeklődik a repülőgépgyártás iránt, állítólag nagyon jó program mind az Űrváros, mint az Airbus-gyár), mi most egyenesen Carcassone -ba tartottunk. 

2 megjegyzés:

  1. Lassan de biztosan haladunk Carcassone felé :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Enikő voltam, csak most látom Linda belépett és nem figyeltem...

      Törlés