2013. október 11., péntek

Még katár kastélyok : Arques, Alet les Bains, Saint-Hilarie, Puilaurens és Carcassone

A környéken levő katár kastélyokból igyekeztünk minél többet megnézni, persze a programokat a gyerekek tűrőképességéhez igazítva :-)

Montsegur-ról és a Puivert kastélyról már írtam, most következzenek a többiek :

Az Arques-i erőd a XIII. században épült és még ma is egész jó állapotban látogatható. Sok minden nincs odabent, szerintem felesleges kifizetni a belépődíjat, de persze ezt előre nem tudtuk. Mondjuk a kilátás szép a toronyból, ez kétségtelen :-)

Arques

Az Aude folyó parján található Alet-les-Bains, katedrálisa az 1300-as években épült, majd a XVIII. században a hugenották támadása eléggé megtépázta. Mára már csak a romok láthatók. A városka címere a templomos kereszt, és mint megtudtuk itt élt és alkotott Nostradamus, a város egykor a tudomány és alkímia központja volt.

Alet-les-Bains katedrálisa

Saint Hilarie a Languedoc régióban fennmaradt apátság, melyet szépen felújítottak, az álmennyezett mögött egy nagyon szép festett, fa kazettás mennyezetet fedeztek fel, amit nemrég restauráltak. Szerencsénk volt, épp egy csoporttal egyszerre érkeztünk így még idegenvezetőnk is volt. :-)

Saint Hilarie apátság

A Puilaurens kastélyhoz sajnos késve érkeztünk, már zárva találtuk, pedig igazán jó kis túra lett volna felmászni ide is.

Puilaurens

Július 14-én Carcassonéba készültünk, mivel itt minden évben nagy tűzijátékkal ünneplik a forradalmat.
Mi már tavaly voltunk Zsoltival, de annyira jó ez a vár, hogy szerettük volna megmutatni a gyerekeknek is. Igazi lovagkori kaland.
Sajnos arra előre nem gondoltunk, hogy a tűzszerészek jó előre lezárják a várat, így hiába voltunk ott időben, nem tudtunk bemenni. Persze elsétálgattunk a városban, piknikeztünk a parkban, és legalább volt egész jó helyünk, mert estére olyan tömeg jött össze hogy egy tűt se nagyon lehetett volna leejteni.
Viszont a tűzijáték fergeteges volt, láttam már egy párat, de ez minden eddigit felülmúlt. Próbáltam fényképezni, de esélytelen volt, a sötétben minden kép elmosódott lett :-(

Carcassone

tüzijátékra várva

ennél többet nem tudtam kihozni belőle

Korántsem teljes a lista, de ennyi fért ebbe a nyárba. ki tudja, lehet, hogy egyszer folyt. köv.?

Egy kis hasznos infó:
A katár korszakból fennmaradt kastélyok, múzeumok meglátogatásához a nevezetességek pénztáraiban egy "útlevelet" lehet kiváltani, amibe pecséteket lehet gyűjtögetni, ezzel fenntarthatjuk a gyerekek lelkesedését :-) Amúgy meg arra jó, hogy kedvezményes belépőjegyeket válthatunk a listán szereplő várakba, múzeumokba, a gyerekek pedig felnőtt kísérővel ingyen mehetnek be (egy útlevél: egy felnőtt + egy gyerek) . Nyilván csak akkor éri meg ha több helyet is tervezünk végiglátogatni.