2019. július 30., kedd

Három ország határán: Marco de las Tres Fronteras

Brazília, Argentína és Paraguay egy picike ponton találkozik, ennek állít emléket három oszlop, mindegyik az adott ország zászlójának színeivel díszítve. Mi a brazil és az argentin oszlopokhoz látogattunk el, csak ennyiért nem mentünk át Paraguayba.
(de útlevélbe pecsétet gyűjtőknek ideális :-) )

A három ország az Iguazu és a Paraná folyók találkozásánál fekszik

Az argentin oszlopnál az Iguazu-vízeséshez szervezett kirándulás keretében álltunk meg egy rövid időre.

Az argentin oldalon a látogatás ingyenes, van ingyenes parkolási lehetőség, és természetesen némi ajándékot is beszerezhetünk a helyi árusoktól (én spec. minden országból hozok egy hűtőmágnest). Jó hír, hogy a bódékban bankkártyával is fizethetünk, a brazil reált nem fogadják el, ezért külön pedig nem váltottunk argentin pesot. Rossz hír, hogy a wc-s néni állítólag csak a peso-t fogadja el, nekünk nem volt rá szükségünk, de néhány utastársunk panaszkodott miatta.

Argentína a brazil oldalról átlesve...
... és helyből

A brazil oldal kicsit kintebb esett a szállásunktól így ide taxival mentünk. A taxi nem drága errefelé, és mivel megbeszéltük a taxissal, hogy nem sokáig maradunk, meg is várt minket. Előre lefixáltuk a tarifát, úgyhogy külön várakozási díjat sem számolt fel.
Azt viszont nem tudtuk, hogy a brazil oldalon néhány éve nagy felújításokat végeztek, komplett látogatóközpontot alakítottak ki az oszlop körül (a linken bejön a weboldaluk a belépőjegyárakkal és nyitvatartással (14-23h, pénztár 22h-ig) ), így már csak belépővel látogatható (teljes árú jegy 24 real). Hiába próbáltam bekönyörögni magam, hogy csak egy képet akarok csinálni, csak a belépődíj kifizetése után mehettem be.

Alvar Nuñez Cabeza de Vaca, "Tehénfej", az első fehér ember (spanyol hódító)
aki először megpillantotta az Iguazu vízesést, 1542-ben.
Santa María vízesésnek keresztelte el, azonban valahogy nem ragadt rá a neve,
a mai napig az itt élő törzsek által adott név, a "Nagy Víz", azaz Iguazu van használatban.

a brazil oszlop

Akit jobban érdekel a hely, vagy előre úgy tervezi, hogy hosszabb időt is itt tud tölteni, annak estefelé érdemes menni, mondjuk összekötve a látogatást egy vacsorával. A szökőkútnál este fényjáték, körülötte pedig helyi jellegzetességeket kínáló éttermek várják a látogatókat, gyerekeknek egy kis játszótér is ki van alakítva. Mi erre nem voltunk felkészülve, így csak készítettem néhány képet és visszamentünk a hotelbe vacsorázni.

Paraguay oszlopát csak a távolból fotóztam. Vannak ide szervezett kirándulások is, de az idegenvezető elmondása szerint a határ menti településre csak vásárolni járnak át az emberek, sok látnivaló nincs arrafelé, hosszabb időt meg nem tudtunk volna ott tölteni, így minket nem érdekelt.