2020. augusztus 15., szombat

Staycation 2. co. Donegal

Donegal megye az ír sziget északnyugati részén található, a határ (felfele a csillagos felhős ég), észak és nyugat fele az Atlanti-óceán, keletre indulva pedig Észak-Írországba jutunk, de erről majd egy következő posztban esik szó...

Mivel itt lakunk és alapból elég aktív család vagyunk, ha elmegyünk sétálni, leugrunk a partra, megsétáltatjuk a kutyát a közeli erdőben, nem is gondolunk arra, hogy most éppen kirándulunk (gondolom a saját megyéjükön belül sokan így vannak vele), így ezek általában a blogra sem kerülnek fel. Idén itthon "nyaralunk", ezért aztán arra gondoltam, néhány posztban bemutatom a környéket.

Valahogy a szám nem áll az óceánra, így mi itt is a "tengerpartra" szoktunk lemenni, abból pedig van bőven. Az írek a fürdéstől sem riadnak vissza, sokan szörföznek, kajakoznak, mi csak sétálni szoktunk, azt viszont elég gyakran. Sajnos tavasszal hiába volt nagyon jó idő, a korlátozások miatt nem tudtunk lemenni, nyár közepén pedig sokat esett az eső, de ahogy kicsit tisztult az idő amikor tudtunk kimentünk bóklászni kicsit, kezd az agyunkra menni a nyaralás hiánya... A gyerek már azt mondta, akárhány templomba, múzeumba, akárhova menne, csak menjünk :-)

Most hogy legalább nem esett (annyit) megint tudtunk menni, ha csak lehet, hetente többször valamelyik parkban, erdőben vagy a tengerparton sétálunk.

Mutatok pár képet, hátha valaki kedvet kap a vadregényes Donegal meglátogatásához (állítólag a világ legszebb leszállópályája, ha netán repülővel közelítenétek meg)

Bunbeg beach az egyik a sok kedvencünk közül. A kabátok ne tévesszenek meg senkit, a képek pár hete készültek, csak épp eléggé fújt a szél, de az ír nyár már csak ilyen.

Innen jól lehet látni az Errigal hegyet, amiről az előző posztban írtam:

a kutya imádja ezeket a sétákat, szabadon rohangálhat

meg hát a gyerekek is :-)

Eddie hajója (volt egyszer rég...)

Bád Eddie írül Eddie hajóját jelenti,
ne dőljetek be a neten Bad Eddie, azaz Rossz Eddie címen futó feliratoknak.
(Sajnos az írt kevesen értik ezért ha valami hasonlít valamelyik angol szóra az úgy kezd terjedni)

A másik nagy kedvencünk az ARDS Forest park

Itt lehet túrázni, van játszótér, fagyizó, (wc), akár főzőcskézni, grillezni is lehet a parton, szóval jó pár órát, vagy akár egy egész napot el lehet itt tölteni. A leghosszabb túraútvonal a piros, 13 km, mi ennek a szebbik, tengerparton haladó, majd hegyre-fel-le részét szoktuk rendszeresen megtenni, de természetesen van több, rövidebb-hosszabb útvonal, mind jól jelölve. Több bejárat is van a parkba, sokan a főút mentén hagyják a kocsit, ott ingyenes a parkolás, illetve az Ards Friary felől is nagy, ingyenes parkoló van (itt van egy kis kávézó is, de most a Covid alatt nem tudom, hogy mi lett vele). Mi a főbejáraton szoktunk behajtani, 5 Euro a belépőjegy (az automata csak aprót fogad el!) nyári időszakban 8-21 h között van a park nyitva. Ez a behajtó a nagy központi parkolóhoz visz ahol a gyerekjátszótér, wc és egy fagyizó is található.

Kipipáltunk egy újabb pontot a nyári bakancslistán, a sátorozást a tengerparton: