2015. augusztus 12., szerda

Az élet nagy kérdései: Hol van az a német autópálya ahol akármennyivel is lehet száguldozni??

Az a helyzet, hogy mikor mesélünk a nyaralásról és szóba kerül hogy keresztülvágtattunk Németországon, mindenki elismerően bólogat: 

"Az jó, ott nincs az autópályákon sebességkorlátozás! Ott aztán lehet haladni!"



Aztán ha visszakérdezek, hogy ezt honnan szedték , akkor többnyire mindenki csak hallotta... vagy úgy emlékszik, hogy anno mikor ott járt...

Nos azt én is tudom, hogy nincs a német autópályákon egységes ún. max sebesség

Viszont van útjavítás. Rengeteg. Vagy alagút. Vagy kanyarok. És ott persze erre való hivatkozással sebességkorlátozás.

Ergo ahol mi járunk ott mindig 100-as, max 120-as tábla van. (Vagy akár 80-as, de az szerencsére kevesebb)
Jobb esetben akad egy néhány km-es szakasz ahol feloldják a korlátozást, de ott még ha fel is gyorsítunk már lassíthatunk is le, mert megint útépítés / kanyargós útszakasz / omlásveszély.... és még sorolhatnám. 

Nem vagyok híve a túl nagy száguldozásnak, én nem azt akarom kipróbálni, hogy mennyit bír a kocsi. A Neoton "220 felett" -jéből ennyi év sürgősségi osztályon szerzett tapasztalatomból csak a "valaki elszáll" sor ragadt meg :-( 

Én már annak is örülök, ha stabil 120-130-as tempóban lehet haladni. (Itt Spanyolországban 120 a max, és be is tartatják)

De hogy folyton vissza kell fékezni, mert állandóan változó a max sebesség, attól kiütést kapok. Ráadásul több helyen az útjavítások miatt egy sávra szűkült a forgalom, illetve néhol isten tudja mi okból volt dugó, de csak lépésben lehetett haladni. Na ez aztán elég rendesen felborzolja az idegszálaimat, mert az előre tervezett útidő akár több órával is meghosszabbodhat, így kútba esnek a nyaralási tervek :-(

Igaz, mi többnyire a déli részeken haladunk, nem tudom északon mi a helyzet, de árulja már el aki ismerős a környéken, mivel lehet kiérdemelni azt a kegyet hogy mi is különösebb visszafékezgetések nélkül haladhassunk folyamatosan ?? Hová rejtették a németek a világhíres szupergyors sztrádáikat??


5 megjegyzés:

  1. :-)
    A rádióban folytonos téma, hogy nagyon gondolkoznak rajta az okos politikusok, hogy itt is bevezessék a 130-as maximumot.
    Amúgy valóban kevés olyan szakasz van, ahol valamilyen ok miatt nincs korlátozás. Én sem szeretek száguldozni, a 150 feletti sebességnél már félelem jön rám és nem érzem jól magam. De szerintem nagyon jó ez, ahogy most van. Ha utazunk haza Magyarországra, herótom van az osztrákoknál, hogy csak 130-cal lehet menni, nekem a 140-150 ideális sebesség ilyen hosszú szakaszra, különben nagyon lassan telik el az út. A német autópályákban én azt szeretem, hogy betartják azt a rendszert, hogy aki lassan döcögni akar csak, az megy a külső sávban, aki közepesen, az középen, aki meg száguld, a belsőben és valahogy teljesen jól működik ez, kevés a baleset.
    Sürgősségin dolgozol? Az kemény lehet. Szeretem az akciót és mindent kibírok (látni), de azért mindennapra ez túl kemény lenne nekem.
    Amúgy egész gyerekkoromban hatalmas Neoton rajongó voltam, sokszor voltam koncerten is és az összes kazettájuk, maxijuk, mindenük meg van. :-)
    üdv

    VálaszTörlés
  2. Az igaz, hogy mindenki szépen beállt a sebességének megfelelő sávba, tehát belül lehetett haladni. De nem tudom, hogy 10-15 km-nél hosszabb szakasz volt-e egyben ahol lehetett egyenletesen gyorsabban menni mint 130, állandóan vissza kellett fékezni. Ennek akkor lenne értelme ha lennének min. 100 km-es szakaszok ahol mehetsz gyorsabban és max néha szakítaná meg néhány útjavítás. De sajna fordított arányban tapasztaltuk.
    Viszont azt hallottuk, hogy bár mehetsz akármennyivel, de ha balesetet okozol akkor a biztosító csak 130 km/h-ig fizet. Ez igaz?
    A sürgősségi amúgy annyira azért nem vészes, a Vészhelyzet egy részében egy óra alatt több akció történik mint egy egész hét alatt, még ha Chicago-t vesszük, akkor is :-) Nekem speciel a pszichiátriai osztály vagy a geriatria lenne az ami "kiverné a biztosítékot"...

    VálaszTörlés
  3. :-) nekem is kiveri, nap mint nap, de ez van. :-)
    Nem tudok ilyen szabályról, de attól, hogy én nem ismerem, még lehetséges.

    VálaszTörlés
  4. A németeknek ez így pont megfelel, az ő mentalitásuk bírja, "papíron" mehetnek, amennyivel akarnak és ezzel azt hiszik, hogy ők aztán olyan szabadok... nekem néha a kockafejűség veri ki a biztosítékot :) a munkahelyemre 30 km-t kell autóznom, országúton (max. 100 kmh), ha út torkollik bele, 70-re korlátozzák (ebből van jópár) illetve két településen vezet át az út (50 kmh ugye). Az első falu után 50-es tábla van, amit kb. 1 km után (ipari telep kijárata) feloldanak, aztán vagy 200 m múlva betorkollás miatt 70-es korlátozás. Én nem szoktam ezzel vacakolni, település vége után megyek rendesen, reggel háromnegyed 7 körül amúgy sincs túl nagy forgalom. De párszor volt szerencsém Herr Kockafej mögött autóznom e szakaszon: falu vége után 50,00 kmh feloldótábláig, ott padlógáz 100 kmh-ig majd a 200 m elteltével padlófék 70-re a táblánál. Idegörlő :D

    VálaszTörlés
  5. A németeknek ez így pont megfelel, az ő mentalitásuk bírja, "papíron" mehetnek, amennyivel akarnak és ezzel azt hiszik, hogy ők aztán olyan szabadok... nekem néha a kockafejűség veri ki a biztosítékot :) a munkahelyemre 30 km-t kell autóznom, országúton (max. 100 kmh), ha út torkollik bele, 70-re korlátozzák (ebből van jópár) illetve két településen vezet át az út (50 kmh ugye). Az első falu után 50-es tábla van, amit kb. 1 km után (ipari telep kijárata) feloldanak, aztán vagy 200 m múlva betorkollás miatt 70-es korlátozás. Én nem szoktam ezzel vacakolni, település vége után megyek rendesen, reggel háromnegyed 7 körül amúgy sincs túl nagy forgalom. De párszor volt szerencsém Herr Kockafej mögött autóznom e szakaszon: falu vége után 50,00 kmh feloldótábláig, ott padlógáz 100 kmh-ig majd a 200 m elteltével padlófék 70-re a táblánál. Idegörlő :D

    VálaszTörlés