2015. augusztus 8., szombat

Visszatérés Belgiumba: Brugge

Érdekesen alakulnak néha a dolgok: egész eddigi életemben egyszer sem jártam Belgiumban, idén meg kétszer is: májusban itt voltunk egy konferencián, ahol összefutottunk egy régóta ismert ír kollégával, aki egy vacsora közben meghívott minket magukhoz Írországba. Mi meg nem agyaltunk sokat a dolgon: még úgysem jártunk arrafelé, miért is ne? Ugyan Lengyelország lett volna az idei úticél, de ott lesz az jövőre is...  Így a belső gps-ünket "újratervezés" üzemmódra kapcsoltuk és irány a Smaragdsziget. Tervezgetni sem volt időnk, de mivel a gyerekeket otthon hagytuk nagyizni, ketten nem aggódtunk, majd csak lesz valahogy, megyünk az orrunk után.

Így is lett, keresztülvágtattunk a kontinensen, aztán a kompon való átkelés előtt megszálltunk Brugge-ben.

Fenntartom, hogy Gent a kedvenc belga városom, de azért Brugge is megér egy misét :-)

Érdemes nem csak nappal, de éjjel is sétálgatni, úgy még hangulatosabb!

A belváros megőrizte középkori képét, hangulatát (2000-óta az UNESCO Világörökségi listáján is szerepel), bár nappal a sok turista ellepi az utcákat és ez nálam mindig levon kicsit az értékéből .(Persze tudom, én is csak egy vagyok a sok között, de ez mit sem változtat azon, hogy nem szeretem a tömeget és jobban értékelem ha mások nincsenek ott ahol én vagyok :-) )

Brugge, főtér, itt mindenki biciklizik

Este a főtéren - a tök jó meggyes sörről maradt emlékezetes, amit itt ittunk a lépcsőkön

Mivel egy napot szántunk a városra, múzeumokba nem jutottunk be, illetve kedvünk sem volt hozzá. Szívesebben kóvályogtunk térkép nélkül az utcákon, néztük az ami elénk került. A Notre-Dame volt az egyetlen, ami a "feltétlenül látnunk kell" listán szerepelt.

Miasszonyunk templom, Európa legmagasabb kőtornyai

A kereszthajóban Michelangelo szobra

Michelangelo: Madonna gyermekével
Az egyetlen szobor ami még a szobrász életében elhagyta Itáliát

nagyon tetszenek azok a városok amiket folyók szelnek át

macskaköves utcácskák, lovasfogatok: ez Brugge belvárosa

a híres belga csoki - itt élethű szerszámok, kulcsok formájában

Szívesen fotóztam az utcákat, a házak homlokzatát

belga söröző

a folyóparton több szélmalom állt

itt egy érdekes táblát fedeztünk fel az ajtó mellett

szerintetek is azt akarták odaírni, hogy "kicsi műemlék" ?
Mondjuk elnézve az én lányaim magyar helyesírását, simán lehet egyszeri Belgiumba szakadt hazánkfia...

Végül...
a lényeg mindig a végén van és alapvető, hogy elolvassuk az apró betűs részt  ! :-)

INGYEN
wifi
 jó
SÖR

1. Ti is sokat utaztok. Szeretem ezeket a szép városokat. Én pl. még Belgiumban nem voltam soha.

2. Nekem nagyon tetszett Belgium, igaz, főként Gent és Brugge, Brüsszel nem fogott meg.
    Szeretünk utazni, sajnos a szabadságunk erősen korlátozott és a pénztárcánk sem bír ennél többet, különben ha rajtam múlna lemennék a térképről is :-)
    Olyan különleges helyekre mint ti még nem jutottunk el, de imádom az írásaidat, remélem egyszer majd azok alapján tervezhetem én is a nyaralást :-)