2014. október 16., csütörtök

A természet egyik csodája: a Plitvicei tavak

Mivel az évek során elég jól bejártuk már Európát és a klasszikus nevezetességeket, a városnézések, templom - és múzeumlátogatások helyett egyre inkább a természeti csodákhoz húz a szívünk.
Így Horvátország megismerésénél is győztek a főváros helyett a nemzeti parkok :-)
Első megállónk a plitvicei tavak voltak. Tudom, közel van Magyarországhoz, de az az igazság, hogy míg otthon éltünk sem itt sem a horvát tengerparton nem jártunk. Azért mióta kiköltöztünk pótoljuk a hiányosságainkat. :-)

Állítólag a világ 10 legszebb vízesése között találhatóak az itteniek, nos ezzel nem tudok, de nem is akarok vitatkozni. Egyszerűen lenyűgöző hely. Egy fél napot töltöttünk itt de akár kettőt is lehetne, egyrészt a mérete másrészt a szépsége miatt.

Vannak különböző jelzések és a bejáratnál ki is van írva, hogy melyik hány órás túra, de mi csak részlegesen követtük ezeket, több kitérőt is tettünk amit egyáltalán nem bántunk meg. Egy-két "kilátótól" eltekintve nincsenek különösebb emelkedők, gyerekek is simán végigjárhatják.
A legmegkapóbb a tavak türkiz színe, a víz pedig kristálytiszta, tele békákkal, kacsákkal, halakkal. Most gyönyörű zöld volt a táj, de egyszer megnézném ősszel is, biztos ezer színben pompázik!

A folyó néhol szédítő gyorsan zuhan alá a szintkülönbségeken, néhol szinte tóvá szelidülve csordogál, ez teszi olyan különlegessé a parkot.

Az időjárással szerencsénk volt: egész idő alatt zuhogott, néhol annyira, hogy vészvillogóval mentek az autók a pályán mert egyszerűen nem bírták az ablaktörlők és az orrunkig sem láttunk, de pont mikor a odaértünk elállt, és egészen addig, míg kijöttünk a kapun, nem esett. sőt, még a nap is kisütött. Akkor kapott el egy újabb zuhé mikor már a parkolóba tartottunk visszafelé. Az meg már kit érdekel? ;-)

1. Én is voltam a tavaknál, de sajnos csak egy kis részüknél, átutazóban, kutyafuttában megnézve. Kár, mert szívesen eltöltenék itt egy egész napot is. Valóban csodálatosan gyönyörű hely.