2014. január 2., csütörtök

London pár napban


Októberben a húgomat látogattam meg Londonban. 
Szerencsém volt, úgy igazán csak egyszer áztunk el, egyébként hol szemerkélt, hol elállt az eső... amolyan angolosan :-)


Most nem igazán a városnézés volt a cél inkább igyekeztünk jól szórakozni, jártunk moziban, színházban, igazi angol pubban, bár azért ha már ott jártam csináltam képeket a blog számára :-)

A Dungeon-t még egyikünk sem látta, és mivel a lányaim az osztálytársaiktól már hallottak róla és persze feltétlenül meg akarják nézni, gondoltam előtte cenzúrázzuk mennyire is gyerekeknek való. Nos, Csenge tuti megijedt volna többször is, Petrát meg soha semmivel nem lehet elriasztani, de azt hiszem mikor majd velük járunk Londonban bevállalhatjuk. 
Amúgy nagyon jó kis múzeum, de hogy igazán élvezhető legyen ismerni kell az angol rémtörténeteket és jól érteni angolul, mert nagyon sok jó poén volt, és a rémisztgetések is profin meg voltak csinálva. 



 Érdekes, a wc-k mellett mindenki csak elrohan, pedig szerintem tök találóak a kirakott táblák  :-)





A Madame Tussauds viaszmúzeum a klasszikusok közé tartozik. Nem tudom, hogy azért mert mikor először ott jártam még újdonságnak számítottak a viaszbabák, vagy mert akkor még sokkal fiatalabb voltam és kevésbé kritikus, de anno nagyon élveztem. Most viszont eléggé csalódás volt, még akkor is, ha teljesen új figurák voltak (oké, ha jól számolom majdnem 20 éve volt mikor láttam, te jó ég...) Igaz, ma már rengeteg múzeumban lehet tök profi viaszfigurákat látni. Persze aki Londonban jár úgysem hagyja ezt ki, nem igaz?
A végén "taxival" utazunk, a Spirit of London rész a főváros történelméből mutat be részleteket, még talán ez tetszett nekem a legjobban.
Ja, aki gyerekkel megy annak jó tudni, hogy a Chamber of horrors csak 12 éven felülieknek látogatható : na nem mintha ijesztőbb lenne mint a Dungeon...








A Sherlock Holmes múzeum a híres Baker Street-en már jobban tetszett. Viaszfigurák itt is vannak, és itt legalább régi kedvenc olvasmányaim figurái elevenednek meg. Na persze engem mindig jobban lázba hozott egy könyv mint egy hollywood-i csillag vagy sportbajnok, lehet ezért is nem ájultam el a Madame Tussauds-tól...
Itt igazán mindent szabad: beülhettünk a híres detektív székébe, felkaphattuk a nagyítóját vagy épp a sapkáját, megelevenedtek a könyv helyszínei és egyes jelenetek szereplőit is megmintázták. Nem egy nagy múzeumról van szó, de elég sok időt eltöltöttünk, minden részletet jól megnézegettünk. 













A National Gallery-be csak néhány Van Gogh kép miatt mentünk be. Épp az utazásom előtt olvastam egy könyvet a festő életéről, és ha már itt jártam és tudtam, hogy a híres napraforgós képe itt van kiállítva, szerettem volna élőben is megnézni azokat a színeket. :-) 
Tudtátok, hogy a világ 10 legdrágább festménye között több Van Gogh is szerepelt?
Persze aki először jár itt annak rengeteg egyéb csodás látnivaló van, mi most nem akartunk több időt tölteni múzeumlátogatással. (A belépés ingyenes :-) )



Búzaföld ciprusokkal

Napraforgók

Van Gogh széke

A híres Globe színház:
Eredetileg a maitól néhány száz méterre épült, helyét ma csak egy emléktábla őrzi az itt épült bérházak között. Bejárata fölött a híres "Színház az egész világ" felirat volt olvasható. A mostani új épületben kiállítás és természetesen előadások is láthatók. Mi ugyan nem itt, de Shakespeare darabot néztünk meg, bár bevallom, az én angolommal bizony nehezen értettem volna meg ha nem ismerem a történetet. Ugyan a modern feldolgozás nekem nem jött be, szívesebben nézem a kosztümös darabokat, világháborús környezetbe ültetni szerintem kár volt :-(

A mai Globe színház

Shakespeare mellszobra a bejáratnál

a régi színház helyén épült társasházak - az udvarra sajnos nem lehet bemenni

Az emléktábla

ennyi jelzi a volt színház helyét az udvaron

A DaVinchi kódban szereplő templomos templomba is bekukkantottunk. (Nem könnyű megtalálni, be kell menni az utcáról a házak mögé.)


a film alapján nagyobbnak képzeltem




És még London:

Houses of Parliament

Clock Tower a Big Ben-nel

Temze - London Eye óriáskerék

Tower Bridge

Tower of London

St Paul's Cathedral

Courtalud Galéria

Edmond J. Safra szökűkút

Trafalgar tér


Nelson admirális emlékoszlopa
Buckingham palota - sajnos már csak este

Viktória királynő emlékműve
Westminster Abbey
Gherkin - az "Uborka"
- érdekes, a spanyoloknak is van Barcelonaban egy hasonló, csak azt vibrátornak csúfolják :-)

Cheers!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése