2019. szeptember 27., péntek

Az Auschwitz-Birkenau koncentrációs tábor

Azt hiszem, arra amit ott láttunk, nincsenek szavak...

Annyian írtak már erről előttem, hogy nem is próbálkozom. A képek önmagukban is beszédesek, de a személyesen átélt döbbenetet még ezek sem adhatják vissza.

Akárhány filmet láttunk, könyvet olvastunk, a helyszínen valahogy mindez "tapinthatóvá" válik....

Néhány hasznos info:

a hivatalos weboldal: Visiting Auschwitz-Birkenau

Belépés csak előre vásárolt jeggyel lehetséges (jegyvásárlás link)  A reggeli órákban ingyenes, de akkor is kell jegyet 'venni', mert a kinyomtatott vonalkóddal engednek be a megadott időpontban. A jegyvásárlást a tervezett dátumhoz képest egyéni látogatóknak 3 hónappal, csoportoknak 6 hónappal előre (déli 12-kor) nyitják meg. A helyszínen is lehet belépőt venni, de csak ha van szabad hely, mert a látogatók száma korlátozott. Napközben idegenvezetős csoportokhoz lehet csatlakozni, szigorúan a megadott időpontban. A jegyek névre szólnak és útlevél/sz.ig kell a belépéshez! Csak kisebb méretű táska vihető be és azt is átvilágítják, tehát a bicskát érdemes otthon hagyni.
Többféle hosszúságú túrára van lehetőség, mi a 3.5 órásat választottuk, hiszen nagyszülőkkel, gyerekekkel a nyári melegben ez is épp elégnek tűnt. (14 éves kor alatt nem is ajánlják a tábor látogatását)
Egy angol nyelvű csoporthoz csatlakoztunk. Nagyon jó volt a vezetőnk, viszont eléggé hajtják a népet, nyilván óriási embertömeget kell naponta átvezetni, máshogy ezt nem is lehetne. Auschwitzban kezdtünk és utána ingyenes buszjárattal lehet átmenni Birkenauba. Sajnos az auschwitzi túra végén nem lehetett visszafordulni. Mi még szerettünk volna alaposabban körülnézni, elolvasgatni a táblákat, de nem akartunk lemaradni az idegenvezetés második feléről Birkenauban, így kimentünk a csoporttal együtt.

Nyitvatartás:   (ezek a megadott belépési idők. Az utolsó időponthoz képest +1.5 órát lehet a Múzeum területén tartózkodni)

• 7:30 AM - 2:00 PM December
    7:30 AM - 3:00 PM January, November
    7:30 AM - 4:00 PM February
    7:30 AM - 5:00 PM March, October
    7:30 AM - 6:00 PM April, May, September
    7:30 AM - 7:00 PM June, July, August

Ha lehetne, kötelezővé tenném mindenkinek....

"Azok, akik nem emlékeznek a múltra, arra ítéltetnek, hogy újra átéljék azt..."