2020. június 29., hétfő

Mihez kezdjünk ha a gyerek kinőtte a kerti homokozót?


Az egész tavaly kezdődött, amikor ki akartam dobni pár kicsírázott krumplit, a gyerekek pedig megsajnálták. Azt mondták, az olyan mint az abortusz... és kitalálták, hogy elültetik a kertben. Mivel a homokozáshoz már nagyok, az pont megfelelő helynek bizonyult. Pont akkor jött haza az apjuk munkából és nem bírta nézni, ahogy szerencsétlenkednek, én pedig nem bírtam megállni, hogy ne fényképezzem le ahogy öltönyben kertet ás... 

nem egy kimondott őstermelő...

Tavaly aztán olyan krumplitermésünk lett, hogy ihaj. Vettünk még mellé pár eper* palántát meg egy málna és egy köszméte tövet, ezzel maximálisan kihasználva a kb 2 nm területet. 

Ezen felbuzdulva idén már tudatosan készültünk: pár zacskó virágfölddel feljavítottuk a homokot, a málnát és a köszmétét megmetszettem, az eprek melletti helyre pedig idén borsót, répát, fokhagymát vetettem. Igen, ezt mindet :-) 


Valahogy megbújhatott a földben pár szem krumpli is tavalyról, ha meg már kinőtt, ott hagytam, egye fene. Komplett zöldségeskertet sikerült varázsolni egy zsebkendőnyi területből. Aztán annyira belelendültem, hogy vetettem paradicsom, karalábé és karfiol magot, szépen ki is keltek, nemrég palántáztam ki őket. 
Ehhez persze vennem kellett virágládákat, mert a szép zöld gyepet nem akartam felásni miattuk. (Meg nem vagyok biztos benne hogy a tulaj el lenne ragadtatva ha meglátná..) 

koktélparadicsom
Pici magkoruk óta nevelgetem őket

már virágzik :-)
A cukkinit  sajna lerágták a gaz pucér csigák és a karalábéimra is pályáznak, de felvettem ellenük a harcot - erről majd később...
Apu meg küldött csicsóka gumókat, sajnos nekik nagyobb dézsa kellett volna, ezt is megtanultam. 

csicsóka

ezek nagyon nagyra nőnek... jövőre vennem kell nagyobb dézsákat

Májusban nagyon szép időnk volt, de most pár hete csak esik, így mindennek csak a levele nő... az epret is meg kellett metszenem, hogy érje némi napfény a szemeket, különben sosem érik be. 
Azóta viszont már volt szüret, és még lesz is, eperben úgy tűnik jók vagyunk. 



Borsóban is, bár a dögök maguktól nem akartak szépen felkapaszkodni a karóra, úgyhogy kénytelen voltam kikötni őket. Már virágzik :-) 

Csenge a születésnapomra kapott rózsacsokromat is meg akarta menteni, és azt mondta a nagyapja, hogy egy szem krumpliba kell bedugni a rózsaszárat és majd kihajt. Nos, a rózsa nem hajtott ki, a krumpli annál inkább... csak mivel ez nagyon felszínesen, egy kisebb dézsába lett ültetve (mégiscsak rózsára számítottunk) lassan kiborul belőle. 


Lesz köszméte és málna is. Már csak egy kis napfény kellene neki. 



Most megy a verseny apuval, hogy ki a nagyobb paraszt. Azt mondta, nyerésre állok :-) 




* kiokosodtam Bálint gazdától, hogy az amit epernek hívok az tulajdonképpen szamóca helyesen, de nekem már csak eper marad, itt a blogban magunk közt vagyunk - ha majd kertészeti nyuggerklubba jelentkezem, ígérem, választékosabban fejezem ki magam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése