Az az igazság, hogy mikor történik valami, csinálunk valamit, fejben azonnal megszületik egy blogbejegyzés... Aztán megírni nem nagyon van időm, hiszen egy normális poszt elég sok meló: a képeket ki kell válogatni, elő kell készíteni, az infóknak néha utána kell nézni, és persze mindezt be kell pötyögni, össze kell szerkeszteni.
Így aztán vagy hetekkel megcsúszva kerül közkinccsé valami, vagy egyszerűen már le is mondok róla: ezt sem írom meg...
Persze a svédországi élményeket nem szeretném kihagyni, hiszen gyönyörű helyeken jártunk, de egyszerűen el vagyok maradva mint a borravaló...
Göteborgba érkeztem, kicsit szürke és borongós, nevdes volt minden, a fák még kopaszok, néhol a moha zölden előbújt a tavalyi barna fűcsomók alól, viszont a parkokban már virágzott a krókusz, úgyhogy azért sejthettük, hogy mindjárt itt a tavasz :-)
Göteborg Svédországban a főváros után a második legnagyobb város, kinézetre amolyan egy a sok nagyváros közül. Nekem mindig nagyon tetszik ha egy városnak van folyója, hangulatos a hidakkal, parkokkal a folyóparton...
Nos, Göteborg folyója a Göta, amin ugyan lehetett volna sétahajókázni egyet, de ebben a szeles, hűvös időben inkább kihagytuk. Tetszett, hogy volt sok nagy tér, (néhol macskaköves kis utcácskák is) és téglaházak. Meg villamos. :-) Szerethetik a spanyol kajákat mert több spanyol éttermet is láttunk séta közben.
|
sétahajó a Göta-n |
Mivel még nem volt turistaszezon (ami errefelé csak a néhány igazán nyári hónapra korlátozódik) nem volt tömeg és nem is volt minden nyitva. Amúgy sem akartunk nagyon múzeumokba menni, inkább a sétákra és a természetjárásra szavaztunk. A kikötőben van egy kilátó ahová fel lehetett volna menni, de ilyen borús időben nem hiszem hogy messzire láttunk volna... majd ha egyszer nyáron járunk erre.
|
Göteborg Svédország legfontosabb tengeri kikötője |
Azért a Volvo múzeumot kár lenne kihagyni, tényleg élmény volt.
Stílszerűen Esztiék Volvojával érkeztünk :-) És persze a parkolóban is állt jópár ebből a márkából. Meg úgy általában , azért errefelé szignifikánsan több Volvót látni mint nálunk vagy akár Magyarországon - persze nem véletlenül.
A Volvo gyárat 1927-ben alapították, kezdetektől fogva a lehető legnagyobb biztonságra törekedtek a modellek kialakításakor. Például svéd találmány a három pontos biztonsági öv, a Volvo fejlesztése az első hátra néző gyerekülés, és a középen magasan elhelyezett féklámpa vagy az oldalsó légzsákok is.
Bevallom, nekem csak most tűnt fel hogy a Volvo jele, a karika a nyíllal maga a "macho" jel.
|
Volvo |
Amint utánaolvastam kiderült, nem ennyire hímsoviniszták, hanem ez az alkímiában a vas jele, ami az erőt, a svéd acél erősségét szimbolizálja.
|
kirándulóbusz a múlt század közepéről |
|
ablakfűtés - |
|
- porszívócsővel :-) |
|
Ez nagyon tetszett - bár fehér gumikkal elegánsabb lenne, így is el tudnám képzelni, hogy ezzel gurulunk a vasárnapi délutáni teázásra :-) |
|
28 koronáért hátul is lehet melegedni |
|
A hatvanas évek sikersorozatában , az Angyalban Simon Templar is Volvóval járt (ez azt hiszem a P1800-as modell volt) |
|
Roger Moor - Az Angyal |
|
biztosítótűből autó :-) |
|
Versenyautók |
|
tűzoltó |
|
munkagépek - fiúgyerekes családoknak maga a paradicsom :-) |
|
a legújabb fejlesztés |
|
látszik, hogy női tervezőcsoport alkotott :-) pasiknak sosem jutna eszébe virágmintás üléseket belerakni .-) |
|
Szintén Volvo fejlesztés: gumimentes gumi - 100 % defektmentes :-) |
Szuper lehetett ez a sved kirandulas, engem is nagyon vonz Skandinavia, egyszer talan eljutok oda :) Szuperek az Autok is :)Meg gondolom jol esett egy kicsit kikapcsolodni a hetköznapokbol es baratnözni :)
VálaszTörlésSzep napot! Orsi