2018. április 25., szerda

Dubai, Burj Khalifa


Dubaiban van a világ legmagasabb épülete, a 828 m magas Burj Khalifa. Építése 2004-ben kezdődött, átadására 2010-ben került sor. Alsóbb emeletein szállodai szobák (Armani-hotel) majd apartmanok és irodák, fentebb a 124-125. és a 148. emeleten kilátó, a majd még néhány iroda/magánapartman következik. A tetején meg hozzátoldottak pár métert a tekintélyes "csúcsdísszel".

"A lehetetlen nincs a vezetők szótárában.
Nem számít mekkora a kihívás,
az erős hit, elszántság és elkötelezettség le fogja győzni"
(Mohamed bin Rashid Al Maktum sejk, jelenlegi miniszterelnök)

Az épület csak a kilátók emeletén látogatható (no meg persze a szálloda az ott megszállóknak). Én véletlenül tévedtem ide, nem készültem előre, így jegyem sem volt. Annyit tudtam, hogy ezt Zsolti nélkül nézem meg, mert neki már az Eiffel-torony is sok volt, köszöni, ő ebben nem talál semmi élvezetet.

Méretarányok
alulról, ahogy fölénk magasodik az óriás

Hosszú sor kígyózott a bejáratnál, én odamentem a jegyszedőhöz megkérdezni, hogy ha nincs interneten előre, időpontra foglalt jegyem, mi tévő legyek. Erre rámutatott egy másik sorra - ami igazán sornak sem nevezhető, ketten álltak előttem. Szóval rettentő mázlim volt, gyakorlatilag azonnal a pénztárnál voltam. :-)

A monitorok kiírása szerint aznapra már csak késő délutánra volt jegy, nekem meg a már lefoglalt hajókirándulás miatt időre vissza kellett érnem a szállodába, így rákérdeztem, mégis mennyi időt illik szánni erre a programra. A pénztáros srác szerint kb 1.5 óra - ennyit nem mertem megkockáztatni, így inkább másnap reggelre kértem a jegyet. A srác rendes volt, megkérdezte, hogy ha most azonnal beenged azzal még beleférnék a szoros napirendembe? Naná, mondtam, bár kicsit értetlenkedtem, hogy a kiírás szerint minden jegy elkelt estig. De a srác csak mosolygott és megnyugtatott, hogy ha ő azt mondja, hogy van jegy, akkor van jegy. :-) Így kerültem el a sorbanállást és jutottam be kb 10 perc alatt :-) 

A 148. emeletre az "At the top SKY" jeggyel lehet feljutni, ennek nagy előnye, hogy kikerüli az ember a kígyózó sort és VIP módon közlekedhet. (Egyébként rettentő hosszú sorok voltak a liftekhez, sietősöknek és türelmetleneknek meggondolandó.)



Indulás előtt kekszet és arab kávét kaptunk (aki nem ismeri, ez egy rettentő hígra főzött barna lötty). Fent a lounge-ban egy kis frissítőt és datolyát is felszolgálnak, a kilátás pedig fantasztikus.



Igaz, én egy elég ködös-párás napot fogtam ki, azt mondták az itt dolgozók, hogy tiszta időben jóval messzebb is el lehet látni.

Hát... szerintem szépnem nem szép, inkább érdekes
- olyan, mintha egy tűpárnából állnának ki az össze-vissza beleszurkált varrótűk



itt a csillogó üvegpaloták, az út másik oldalán meg a nagy büdös semmi...

mondjuk biztos nem kell sokat várni, hogy beépítsenek itt mindent 


Az épület lábánál található óriási szökőkút fény- és vízjátéka önmagában megér egy látogatást 

Innen jutunk vissza a 124-125. emeletre, ott is tehetünk egy kört, illetve a 124-en egy kültéri kilátó is van, persze gondosan plexivel körbevéve. 



Aki mégsem kockáztatna és előre foglal, itt teheti meg: Burj Khalifa, jegyelővétel




Vagy egy tucat világrekordot tart, úgy mint a világ legmagasabb épülete (828 m), legtöbb emelet (160), legmagasabbra pumpált beton, legmagasabban levő kilátó (555 m - 148. emelet), legmagasabban fekvő uszoda, étterem, szórakozóhely, mecset, leggyorsabb/legmagasabbra menő lift...

Leg... leg...leg... : Ez Dubai...



Ablakot mosni felér egy extrem-sporttal....

Aki esetleg látta a Mission Impossible sokadik részét az felismerheti a helyszínt: Tom Cruise innen ugrál ki az ablakon és mászkál, mint pók a falon... és úgy tűnik, még élvezi is :-)






1 megjegyzés: