2018. május 2., szerda

Dubai, városnézés

Míg Zsolti konferenciázott én egyedül róttam a kilometereket, aztán amikor ráért, ő is csatlakozott hozzám.

Első benyomás, inkább képekben:

az általában jellemző látkép: széles utak, felhőkarcolók

nem nagyon lehet olyasmit kitalálni, ami itt nincs. Mert piramis az pl. van
vagy most építenek egy felhőkarcolót, egy hajóval a tetején. Végül is miért ne...?
Szépreményű építészpalánták kb megvalósíthatják mindazt, amit anno csak Legoból álmodhattak :-))

Építésztanoncoknak szerintem kötelező tanulmányút,
szakmai szemmel nézve kifejezetten érdekesek lehetnek
Ezek az apró csavarok meg némi vitorla a tetőn, szinte fel sem tűnik
Annál inkább a rengeteg daru, mindenütt folyamatosan építkeznek

Az a csavart csoda ott hátul az Infinity Tower
Természetesen világrekorder: a legmagasabb épület amelynek teteje 90 fokkal elcsavarodik az aljától
Nem volt idő közelebb menni, így csak a monorail-en utazva lőttem egy képet

Emirates Towers

a legújabb épület: a világ legnagyobb képkerete
- most komolyan??

egy sci-fi filmben tuti kinyílnának az oldalsó lemezek és valami ufo-űrállomás lenne belőle...

Etihad Múzeum
ez is inkább az épület miatt érdekes

egy Gazelle Helikopter ami 1979 és 2006 között teljesített szolgálatot az UAE katonai bázisán

ilyen vízi taxikkal közlekedtünk a Dubai Creek-en
Ez a metrómegálló, elég futurisztikus (igazából kisvonat, a föld felett van)

az egyik leghíresebb bevásárlóközpont

A metrótól ilyen légkondis folyosón jutunk el a bevásárlóközpontba, csak hogy el ne térítsen minket a pénzköltéstől az a fránya meleg...
Néhol még mozgójárdák is vannak, hogy el ne fáradjunk...

ez a vízesést is sok fényképen láttam már, hát lett nekem is egy

ez az óriási akvárium, amiben még búvárkodni is lehet

És az a bizonyos sípálya

Engem a "shoppingolással" a világból ki lehet kergetni, így a plázák sem hatottak meg. Inkább csak azért néztem meg őket, hogy a saját szememmel is lássam, amiről mások már annyit regéltek. Itt tényleg minden arról szól, hogy hogy énekeljék ki az emberből a pénzt. Az itt lakó feleségeknek jobb dolguk sincs mint vásárolni - a turistának se nagyon. Pláne ha nem a spórolósabb hátizsákos vándorról van szó. Mondjuk nekem minden olyan mű: mint mikor az ember elmegy a vidámparkban az elvarázsolt kastélyba: jól szórakozik, nevet a kövér vagy épp csontsovány tükörképén, visít ha egy csontváz kiugrik a sarokból - de mindvégig tudja, hogy ez csak szemfényvesztés. Ez az ő szórakoztatására, az ő pénzéért jött létre, de nem kell félni, a bűvész nyuszija sem szorult a kalapba, a valóságban sem híztunk meg, és a csontváz is műanyag...  Igaz, beszélgetve a különböző nációkkal egy érvet el tudok fogadni: az itt élő (mármint helyi) emberek kultúrájában, pláne az idősebbekében, nem szerepel a turizmus, a nyaralás - ők akkor látnak havat, ha idehozzák nekik. Eddig csak elképzelhették, milyen egy sípálya, milyen lehet korcsolyával siklani a jégen, milyen az, ha lefagy az ember orra vagy hátbatalálja egy hógolyó... Most valóban kipróbálhatják. Mondjuk nem tudom mennyire népszerűek ezek a helyek a helyiek körében, de a lehetőség biztosítása dicséretes ötlet :-)

Azért az ember ha síelni indul, ált. megnézi a hójelentést, időjárást... vicces, hogy a dubai-i sípálya is fent van az időjárásjelentő honlapon: Skiresort.info :-))
Hogy mennyi energiát emészt fel -2 fokon tartani azt az óriási termet, miközben odakint 30-40 fok van... bele se merek gondolni. Mondjuk Dubai mindenről csak nem az észszerűségéről híres, mit csodálkozom....

a régi városrész nekem jobba tetszett, sokkal emberibbnek és "valódibbnak" tűnt

a mecsetekbe csak muszlimok léphetnek be, turistaként nem bámészkodhattunk

Jártunk a piacon is, de mikor először ott voltunk, kb 5 perc után elmenekültünk- Zsolti nehezen viselte, hogy lépten-nyomon sálakat, kendőket akartak a fejére tekerni vagy a nyakába akasztani, ez az "arab-módi" nekünk nem jön be.

Aztán legközelebb mikor itt jártunk visszamerészkedtünk, igaz, célirányosan, néhány füstölőt és teát akartunk venni, és mivel sikerült kb. a felére lealkudnom a kiindulási árat, gondolom nem is volt sokkal drágább mintha a plazaban vettük volna :-)

A Burj Al-Arabhoz is eltaxiztunk, csak hogy ez se maradjon ki a helyi nevezetességek közül. A bejáratnál a portás csak a szállóvendégeket engedi tovább. De legalább adott egy tippet, hogy menjünk le a tengerpartra, onnan jobb képet készíthetünk és még strandolhatunk is. Sajna a taxink addigra elhúzott, de gyalog sem vészes, bár nem csak a szállodát kell megkerülni, hanem a mellette levő csúszdaparkot meg más hoteleket is.

óriási fehér homokos strand, és meglepett, de egyáltalán nem volt zsúfolt

Nem strandolni készültünk, az egész napunk csak amolyan véletlenszerűen alakult, így fürdőruha sem volt nálunk.
De ha már ide keveredtünk, nem hagyhattam ki.
Ez mégiscsak a Perzsa-öböl vize, ezt még nem próbáltam :-)

messziról, a monorail-ről fényképezve (sajnos csak telefonnal, üvegen át, egy kis ködben..., de ott van :-))
Az Atlantis hotelhez a monorail-nevű kisvasúttal lehet kimenni, elég gyakran jár és gyors, szóval érdemes kipróbálni. Mivel nem volt sok időnk, erre is csak vetettünk egy pillantást, a pálma alak a levegőből látványos, így inkább csak sejteni lehet...

Atlantis hotel

nem egy egyszerű hotel, komplett vízi élménypark

ez látszik a pálmasziget egyik ágán
Nem rossz :-)

1. Egy igen különleges város, mégsem vonz engem oda semmi, páromat meg csak narkózisban, kötözött sonkaképp elszállítva lehetne odavinni :-) De azért ha netán egyszer odacseppennénk, egyszer megnézném. ;-)

1. Én is pont így voltam vele, nekem is valahol az utolsók közt kullogott a megnézendő városok listáján, de mivel most épp jött a lehetőség, hát miért ne? Nem bánom, hogy megnéztem, de nem vágyom vissza.