2017. november 30., csütörtök

Sintra, Pena Palota

Sintra Lisszabontól nem messze található kis település, ahol azonban annyi látnivaló van, hogy akár több napot is el lehet itt tölteni. (Nem véletlenül UNESCO Világörökségi helyszín, a Pena Palota pedig Portugália hét csodájának egyike*.)

A híres Pena Palota madártávlatból

Mi csak átutazóban ugrottunk be ide, egy napot szántunk rá, de az az igazság, hogy még annyi sem lett belőle, annyira elegünk lett a tömegnyomorból. Parkolót találni művészet, bár erre fel voltunk készülve, de azért eléggé bosszantó a szűk, egyirányú utakon kavarogni. Mondjuk ahhoz képest még viszonylag szerencsések voltunk. Utána gyalog indultunk a hely felfedezésére.

azok az érdekes süveges tornyok a Városháza épületét díszítik

Az utunkba eső turistairodában vettünk jegyet a kastélyba, reméltük, hogy így megússzuk a sorbanállást (hát nem). Úgy döntöttünk, hogy gyalog indulunk felfelé (vannak buszok is, akit megrémít a hegymenetben kaptatás az nyugodtan buszozhat vagy taxizhat is), úgy sokkal több mindent lehet látni (meg legalább ledolgozunk valamit abból a pár ezer kcal-ból amit a helyi sütemények és borok végigkóstolásával belapátoltunk...). Kaptunk is térképet, de mivel az az én kezemben volt, természetesen eltévedtünk. Ami önmagában nem baj, csak úgy mondom... Az út kb egy óra (annak aki nem téved el), nekünk majdnem kettő lett belőle...

azért ez sokkal szebb mint egy 10 perces buszos út, nem?

összegubancolódott gyökerek

parafa

ilyen a kérge, puha, porózus

mór vár

Pena Palota

A Pena kastélyhoz kombinált belépőnk volt, úgyhogy a kastélykertet is volt szerencsénk megnézni (itt is eltévedtünk, ezt már tanítani kellene... mint utólag kiderült mi valami hátsó bejáraton mentünk be),

de azért a végén csak oda jutottunk a "cifra palotához".

Nekünk van jegyünk felkiáltással próbáltunk előrébb jutni - de kiderült, hogy másnak is van. Nem igazán a jegyért kellett itt sorbaállni hanem a kastélyba való bejutásért. Majdnem két órát. Közel 40 fokos melegben (még hogy Portugáliában hűvös van...) Zsolt határozottan hagyni akarta a fenébe az egészet, de én kitartó vagyok. Nem azért tévedtünk el kétszer is, hogy mikor végre megtaláljuk, akkor visszaforduljunk! Úgyhogy szépen kivártuk a sorunkat, bementünk és araszoltunk a tömeggel. A végére már én is úgy gondoltam, hogy ennyi elég volt és nem akarok itt még két helyet végignyomorogni.

a mennyezeti díszítést sem nagyolták el

érdekes lépcsőkorlát, Gaudí is megirígyelhette volna :-)

Taxival visszamentünk a kiindulási pontra, búfelejtőnek végigettük a cukrászda kínálatát aztán továbbálltunk...

*Portugália 7 csodája:  Guimarães kastély, Óbidos kastély, Batalha monostorAlcobaça monostor, Jerónimos monostor, Pena Palota, Belém torony

1. Akkor nekünk szerencsénk volt itt, mert direkt az egyik bejáratnál vettük meg a jegyet és nem kellett várni sehol sem a bejutáshoz. Csak a kastély belsejében volt borzalmas, ott tötyörmenetben haladt beszorulva a nép...onnan a végén mi is elmenekültünk.

2. Ahogy látom ti májusban voltatok, talán akkor kevesebb a turista, mi pont augusztusban. Meleg is volt, tömeg is volt - na meg a költözési országváltási macera miatt mi is idegesebbek voltunk és talán azért is türelmetlenebbek lehettünk.