2019. május 20., hétfő

A következő utunk...

Ritkán fordul elő az a helyzet, hogy nagyjából naprakész vagyok a bloggal (és nem is fog sokáig tartani, jön a nyár...) de kivételesen nem utólag, hanem kicsit előre is tudok mesélni.

Izgalmas úti cél van előttünk, most először a déli féltekére utazunk! Kisgyerekként azért örültem ám, hogy nem ott lakunk, gravitáció ide vagy oda, onnan akkor is könnyebb leesni... :-)

Több mint 15 óra repülőn: Dublin - Amsterdam - Rio de Janeiro
Irány Brazília!

Most is egy konferencia áll a háttérben: Zsolti megy előadni, én meg mint mindig, csatlakozom. A kongresszus csak 3 nap, de ha már elmegyünk olyan messzire... (a repjegy akkor is annyiba kerül ha 3 napra meg akkor is ha 3 hétre maradunk), úgyhogy szerveztem egy kis kirándulást köré.

(Anno Porto-ban a Lello könyvesboltban (a Harry Potter könyvesbolt, akinek így jobban ismerős) vettem meg az útikönyvet, nem tudom, az akkori posztból asszociált-e valaki erre az útra, én már akkor igen :-) )

Óriási országról lévén szó lehetetlen egyszerre bejárni. Úgy döntöttünk, hogy mivel úgyis a déli részen leszünk, ezért most ott nézünk körül, aztán egyszer majd biztos eljutunk az Amazonas környékére is. Legalábbis nagyon remélem...

ezt a részt fogjuk bejárni, igaz nem kocsival hanem repülővel
(csak béna vagyok és nem sikerült a repülős csatlakozásokat a google maps-en ábrázolni)

A tervek szerint Rio de Janeiroba érkezünk, majd onnan Campinasba megyünk tovább. Országon belül repülővel közlekedünk, egyrészt a nagy távolságok miatt, másrészt mert biztonságosabbnak tűnik, mint autót bérelni.*

Elsősorban a természet érdekel, a táj, a növények, az állatok vonzanak, a híres rioi karnevál sosem hozott lázba. Szeretnénk megnézni az Iguazú vízesést, majd onnan a Pantanal régióba megyünk egy szervezett túrára az őserdőbe/mocsárba. Onnan visszamegyünk Rioba, ahol még eltöltünk pár napot városnézéssel, strandolással, majd ismét egy napos repülés és már itthon is leszünk. :-)

A Pantanal a világ legnagyobb mocsaras területe, páratlan élővilággal, remélem majd mi is látunk pár egzotikus állatot. :-) Van lehetőség az egyszerűbb 4 napos túrára és a hosszabb, akár 10 napos jaguárnéző kalandra is. Mi a rövidebbet választottuk: egyrészt, mert 8-10 nap már irreálisan megnyújtotta volna az utazást és a gyerekeket bőven elég majd' 3 hétre a nagyira bízni, másrészt ez nyilván árban is olcsóbb, harmadrészt, mert most járok először ebben a régióban és azt hiszem számomra így is nagy élmény lesz, hiszen a teljes növény és állatvilág újdonságként hat majd. Aztán ha majd újra erre járok, akkor esetleg megnézem magamnak a jaguárokat is...

Néhány szó Brazíliáról:

- Mivel a XVI. században portugál felfedezők gyarmatosították, ellentétben a dél-amerikai kontinens többi országával, itt nem a spanyol, hanem a portugál a beszélt nyelv. (Azért remélem majd elboldogulunk a spanyolunkkal)
- Az ország a nevét a brazilfa nevű fáról kapta, amit anno nagy mennyiségben termeltek ki a gyarmatosító európai migránsok.

- 1822-ben független országgá vált, fővárosa Brazíliaváros.

- Több mint 200 milliós lakosságával a világ 5. legnépesebb országa, területét tekintve pedig majdnem 100x akkora mint Magyarország. Legnagyobb városa São Paulo, ez azonban számomra egy nem túl vonzó óriási iparváros, így kimarad az útvonalunkról.

- Pénzük a Brazil Real, mai árfolyamon 1 Euroért  4.58 Brazil Realt (BRL) adnak.

- Magyaroknak nincs szükség vízumra, és kötelező védőoltás sincs, de a sárgaláz és tífusz elleni oltást mi beadattuk, biztos ami biztos (a Hepatitis A és B, és a tetanus nekünk már megvolt, de az is ajánlatos). Amennyiben az ember viszont a szomszédos országokba is át akar menni, megkövetelhetik a sárgaláz elleni oltást. A malária ezen a részen nem jellemző, úgyhogy a malária ellenes kezeléstől eltekintünk. Felmerült még a veszettség elleni oltás, de mi nem etetjük/simogatjuk az állatokat, úgyhogy gondolom lesből nem támadnak... Ha mégis, akkor majd ott felkeresünk egy kórházat. (Aki ide utazik ne felejtsen el biztosítást kötni!)

- A délebbi részeken száraz szavannai, a Pantanal régióban trópusi éghajlat a jellemző.

Május végén (jövő héten) megyünk, a déli féltekén az az ősz végét jelenti, de ha hihetünk a a meteorológusoknak, akkor nem kell nagyobb esőzésre számítanunk, 25-30 fok körüli időnk lesz.  Leginkább a rossz közbiztonság miatt aggódom, remélem probléma nélkül megússzuk...

Addig is még rengeteg dolgom van, dolgozom is, meg pakolni is kell... úgyhogy valószínűleg most egy hónapig nem lesz új blogbejegyzés...  de aztán úgyis visszatérünk!

Kalandra fel! :-)

*Sajnos a kiszemelt helyek közt nincs direkt járat, így Campinas lesz a "bázis", innen repülünk a vízeséshez majd vissza, és tovább a mocsárhoz, majd vissza, és onnan Rioba... nem volt egyszerű  megszervezni, és sajna sok idő elmegy a repüléssel ... pláne, hogy miután minden le volt foglalva, a légitársaság módosított egy járatot, ami miatt nem értük volna el a csatlakozást... de most úgy néz ki minden rendben, remélem több ilyen jellegű meglepetésben nem lesz részünk)

1. Szia, ha érdekel Dél-Amerika, javaslom a Dél-Amerika blog követését, ő már sok helyet bejárt és ott él Chilében, sok éve :)