2011. december 14., szerda

Dinók földjén: Teruel és a Dinopolis

Nagyobb térképre váltás
Végre a december eleji puente*-ből nekünk is jutott és tudunk egy kis kirándulást szervezni. Sajnos mostanában nem nagyon volt időm az utazásokkal foglalkozni (Épp az új fűtésszerelésünkkel voltunk elfoglalva mert a tavalyi tél elég fázósra sikeredett. De most lett jó kis kazánunk így jó meleg lesz nálunk :-) ), így csak kutyafuttában lefoglaltuk a szállást és úgy gondoltuk, hogy ha lesz hó sielünk, ha meg nem akkor kirándulunk.
A szállásunk kb. a semmi közepén volt egy völgyben, úgy hirdették, hogy van lovaglási, biciklikölcsönzési lehetőség és a hegyekben túrázni is lehet, gondoltuk ez simán leköt minket három napig. Ennyiben ki is merült minden előzetes tervezés, pedig alapvetően szeretek tervezgetni. Olyan jó keresgetni a neten, nézegetni a környéket, elképzelni, hogy miket fogunk csinálni... Így nem csak azt a néhány napot lehet élvezni, hanem az előtte levő heteket is. Mint a karácsony :-)

Városnézést nem akartunk, most inkább valami igazi családi hétvégére vágytunk.

Mivel itt végül nem volt hó így a síelés elmaradt. Aztán a lovaglás és a biciklizés is, mert nem fért bele az időbe. Sajnos a reggeli időpontok már  foglaltak voltak, a napot meg nem akartuk kettévágni emiatt. De azért nem unatkoztunk. :-) A szálloda nem volt nagy szám, bár kisgyerekeseknek nagy előny, hogy a gyerekmenü a nemzeti ünnepnapok kivételével ingyen van , azt hiszem 12 vagy 14 éves korig.

Így a recepción talált katalógusokat böngészve találtam rá a terueli Dinopolis-ra. Ez tulajdonképpen egy kalandpark 3 és 4 D-s mozival, őslénycsontokat rejtő homokozóval, mindenféle forgókkal, ugrálóvárral, szuper mászókarendszerrel és persze nagyon sok dínóval.
A központjában van a Paleontológiai múzeum ami a világon az egyik legnagyobb őslénycsontváz-gyűjtemény, ahol a legismertebb dinoszauruszok csontvázai vannak kiállítva, rengeteg fosszíliával, egyéb őslény- és ősembercsonttal egyetemben. A lányok nagyon élvezték a háznyi méretű csontvázakat nézegetni.

Paleontologia múzeum
A legizgalmasabbak mégis az "időutazások". Az egyik egy kisvonat ami a föld keletkezéséhez, a big bang-hez visz minket vissza. Olyan szellemvasút-féle, a sötétben utazunk majd az egyes termekben világítják meg az ott kiállított dolgokat. Van sok dínófigura ami mozog, morog, a lányok egyszerűen imádták. A végén egy T-Rex akart minket elnyelni, de szerencsésen megmenekültünk. :-)
Időutazás a dinók világába

A másik pedig egy tutaj ami egy folyón visz körbe minket, hasonló technikával, csak az ember fejlődését mutatja be, szintén mozgó, világító, hangokat adó figurákkal. (Petra meg is jegyezte, hogy "bizony nagyon nehéz lehetett az ősemberek élete, még jó hogy mi nem annak születtünk". :-) ) Itt mindjárt dupláztunk is: annyira tetszett nekik, hogy mentünk még egy kört.

Az ember fejlődése
Láttunk még egy színházi előadást egy T-Rexszel a főszerepben, és lett volna még bábszínház a kisebbeknek, egy Neandervölgyivel beszélgetős színházi előadás a nagyobbaknak, és talán még valami musical is, de ez már nem fért bele a napba.

4D moziban még most voltunk először, nagyon jó, csak több mint egy órát állt sorba Zsolti azért a néhány  perces kis filmért... Én addig mentem mást nézni a gyerekekkel. Mivel ez a mozi a legkisebb, 48 férőhelyes, így érdemes figyelni, hogy mikor vannak kevesebben és hamarabb itt kezdeni, mert úgy láttam, hogy a nap végére hagyták sokan (mint mi is) és csak egyre hosszabb sorok voltak. Gondolom nyáron gyakrabban van vetítés de biztos, hogy a tömeg is nagyobb

Ja, és még egy tanács: a kaja drága és elég vacak, nem érdemes beülni, legalábbis ahol mi ettünk a 4D mozi mellett, az nem jött be.

Fényképet csak a kinti részeken lehetett csinálni így pont a legjobb helyekről nincs fotóm, a benti képeket a honlapjukról töltöttem le (remélem ez nem sérti a jogaikat), de a linkre kattintva még sok más info is van fent.

Néhány vállalkozó kedvű apuka is felmászott - persze köztük Zsolti is :-)

Dinórajongó gyerekkel (meg tulajdonképpen nem dinórajogóval is, az enyémek se azok), aki erre jár, ne hagyja ki!

A park egyébként egy komplexum része, 5 másik, bár jóval kisebb egység található még a megyében mely mindegyik más-más tematikára épül.

Vettünk egy gipszbe öntött csontvázat így este a lányok meg az apjuk régészeset játszottak. Mire kivésték a csontot mind a két gyerek a feje búbjától a lábáig gipszporos volt :-)

*Ez olyan összevont munkaszüneti nap féle: december 6 a spanyol Alkotmány ünnepe, december 8 pedig a szeplőtlen fogantatásé. Mivel a két ünnepnap közé ékelődik egy munkanap ezt sok munkahely kiadja szünnapként, bár nem kötelező. (De itt ám nem dolgoztatják le a következő szombaton, mint Magyarországon. Úgyis van ünnepnap ami meg hétvégére esik, így kompenzálnak.) A jobb munkahelyek, mint pl. az enyém is :-) pedig az egész hetet ünnepnek nyilvánítja, ha nem is teljesen hivatalosan. Egymás közt beosztottuk, hogy ki kéri az első és ki a második felét és így a hétvégével összevonva 4 nap jutott mindenkinek szabadon.