2012. január 18., szerda

Táplálkozás: Alimentación /Nutrition lapbook

A következő témakör környezetből az élelmiszerek, az egészséges táplálkozás volt.
Könnyű téma, hamar készen lettünk vele. És simán 100 %-ot írtak mind a ketten :)
 
Hol tároljuk? Milyen eredetű? (állati, növényi, ásványi)





A kis zsebekbe rejtettük a kártyákat amikre kül. élelemiszerek vannak felírva, ezeket lehet aztán csoportosítani eredet szerint, hogy hol kell tárolni, vagy hogy a táplálékpiramis melyik részén helyezkedik el. 


A dolgozat előtti napon elmentünk a Carrefour-ba és végigjártuk a zöldség-gyümölcs részleget.
Erről jutott eszembe, hogy még nem is mutattam a csajok kedvenc itteni gyümölcseit: (Oké, ezek nem spanyolok hanem dél-amerikaiak, de itt kezdtük el rendszeresen venni őket)



Igen, mi ezt megesszük. :-)
Nem, nem az aminek látszik. :-)



Ez a tamarindo , amit mi csak úgy nyersen fogyasztunk, a héját ha feltörjük mint a mogyorót akkor alatta a gyümölcshús olyan mint valami jó sűrű lekvár. De már sokszor gondoltam, hogy lehetne belőle valami jó kis chutney-t készíteni például. 



Ez pedig az aminek az előző kinéz. :-) Becsületes nevén a kaki
Így ahogy mondom/írom.  
Bár otthon datolyaszilva néven ismert, már amennyire ismert, én spec. most tudtam meg mikor rákerestem. Mikor kijöttünk a csajok még erősen benne voltak a "kaki-pisi nagyon vicces" korszakban ezért kedvenc gyümölccsé vált. :)

És ha a jukkátokat már unjátok otthon hát nyugodtan egyétek meg. :) Elvileg minden része ehető, én a gyökerét veszem néha, gyakorlatilag krumpli helyett szabadon felhasználható. 

2 megjegyzés:

  1. A kaki nekem is kedvenc gyumolcseim koze tartozik, plane ha jo erett! A Tavol-Keletrol szarmazik, es Koreaban is termett, ahol gyakran megszabaditottak a hejatol es csak siman osszeturmixoltak es az volt a desszert :) isteni volt, eloszor nem tudtunk rajonni mit eszunk mert kicsit a sutotok izere hasonlitott :) de aztan lattuk teremni oket mindenfele a fakon. Szerintem siman meg tudna teremni Spo-ban is, nem tudom vajon egyaltalan nem termesztik errefele?

    A tamarindot viszont meg nem probaltuk meg, ez alapjan viszont kivancsiva tettetek, legkozelebb veszek kiprobalasra en is. nem hasonlit kicsit az otthoni naspolyara? gyerekkorom kedvence volt, nekunk meg a kertben is termett, de azota sem latok sehol!

    Ezenkivul meg szinten nagyon szeretem a lychee-t, passion fruit-ot es dragon fruit-ot, amiket szinten lehet itt is kapni.

    VálaszTörlés
  2. Állítólag még Magyarországon is megterem, úgyhogy biztos hogy itt is lehetne, de én sem láttam még sehol.
    Leturmixolva még nem próbáltam, de adtál egy ötletet ;-)
    Nasplyát itt láttam a piacon már, bár mi annyira nem szeretjük, szerintem a tamarindo édesebb, bár naspolyát mér vagy 10 éve nem ettem, úgyhogy pontosan már nem is emlékszem az ízére. Lehet vennem kellene megint, sokszor jártam már úgy, hogy a nemszeretem dolog évek múltán kedvenccé vált (pl. gyerekkorom ellensége, a tökfőzelék :-) )

    VálaszTörlés