2018. december 19., szerda

Végezetül a görög 'Mamma Mia sziget' - 4 nap Skopeloson

A görög körút utolsó állomása Skopelos volt.

A sok klasszikus látnivaló, gyalogtúra és rengeteg autózás után némi laza, pancsolós, napozós, csendben olvasgatós, későn kelős befejezést terveztünk.
Mivel az Olympos hegy volt az utolsó állomás, logikus volt, hogy valami ehhez közeli kikötőből induljunk. A jobban ismert szigetek elég messze esnek, nem akartunk sok időt utazással vesztegetni, így jöttek képbe a 'Mamma Mia szigetek'. A lányok (is) nagyon szeretik a filmet és az Abba számokat, úgyhogy ezért esett erre a választás.

A két egymás melletti sziget, Skopelos és Skiathos voltak a forgatási helyszínek. Az egyik görög kolléga anyósa Skopeloson lakik, úgyhogy első kézből szereztem az információkat. Azt mondta, Skiathos inkább bulizós, éjszakai partizós hely, Skopelos családbarátabb, na meg itt van az "ikonikus" kápolna a hosszú sziklalépcsővel, úgyhogy eldőlt, hol töltjük az utolsó nyári napokat.

Elég fárasztó 10 nap volt mögöttünk, sokat utaztunk, gyalogoltunk, és bár Athén kivételével mindenhol olyan szállodákban aludtunk, ahol volt medence is, nem sok idő és energia jutott arra, hogy a lányok pancsoljanak.

Kocsival körbeutaztuk a szigetet, csak úgy random módra álltunk meg itt-ott strandolni. Bár nem nagyok a távolságok, de mindenhol csak kanyargós utakon lehet haladni, úgyhogy elég sok időt elvesz az autókázás. A nagyobb strandok mellett pedig néha több kört is kell tenni vagy messzebb gurulni mire parkolót talál az ember. (na persze, augusztus, főszezon...) Mi egyébként is annak örülnénk a legjobban, ha senki nem lenne körülöttünk, úgyhogy inkább a kisebb öblöket vettük célba. Na persze nem volt akkora luxusban részünk, hogy csak mienk legyen bármelyik partszakasz, de volt ahol viszonylag normálisan le lehetett teríteni a törölközőt, és nem lógott senki lába a számba...

A szállásunk fent volt a kikötőre néző dombon, teljes csend, szerencsére a szomszéd nyaralóban nem volt senki, csak az utolsó este érkeztek vendégek. Medencéztünk, olvasgattunk, Zsolti és Pepe legújabb szórakozása a kőrakodás volt:

órákig tudta elmélyülten egyensúlyozni a köveket

Ez a híd került Zsolti áprilisi Dublinba szervezett metabolikus sebészeti konferenciájának prospektusára,
a konferencia címe pedig "Building bridges"

Egyik nap a 'Mamma mia kápolnát' kerestük meg: ez az a lépcső, ahol az esküvői jelenetet forgatták, és ahová Meryl Streep tűsarkúban úgy fut fel, mint a nyúl - és még csak meg sem látszik rajta a végén...

Sok kisebb-nagyobb hajós társaság szervez szigettúrát a forgatási helyszínekre. Mi jobban szeretünk egyedül utazni ezért kocsival mentünk körbe. Skiathosra nem mentünk át, a komp sokat elvett volna a napból és drága is lett volna, itt is gyönyörű strandok voltak, inkább itt pancsoltunk.
Miután már vagy fél órája cipeltem a gépet a nyakamban és lelkesen kattintgattam, sikerült rájönnöm (illetve a gyerek jött rá), hogy (amolyan Ditkésen) a memóriakártyát a laptopban hagytam előző este, mikor letöltöttem a korábbi képeket... Még jó, hogy a mobillal is lehet fényképezni ...

hihetetlen kék volt a tenger. Többnyire kavicsos öblök voltak, de találkoztunk hosszú, homokos partszakaszokkal is

macsekok  mindenütt

A templom egyébként meglepően kicsi, az esküvői jelenetet tuti nem itt forgatták. Ilyenkor midig meglepődöm, hogy milyen jól össze tudják vágni a filmeket :-)

A közelben levő büfében ebédeltünk, aztán visszafelé megálltunk egy picit feljebb levő kápolnánál. Onnan indult egy ösvény lefelé a partra, oda legyalogoltunk és strandoltunk egyet. Utána apa-lánya a kőrakó mániájának hódolt, mi meg Csengével békésen olvasgattunk. Alapvetően nem kedvelem a parton pecsenyére égős semmittevős nyaralásokat, de idén annyit utaztunk, hogy most kifejezetten jól esett. Na meg azért itt is mászkáltunk ide-oda, hegyre fel-le, kerestünk kincseket, úgyhogy azért ez a pár nap sem volt teljesen punnyadós. :-)

a fenti kápolnánál hagytuk a kocsit, innen indultunk

oda le

egy pici, de viszonylag csendes,nem túl zsúfolt öbölbe jutottunk

érdekes sziklák voltak a parton

kőrakók

21-et sikerült egymásra egyensúlyozni, ez volt a mostani rekord :-)

érdekes lemezes szerkezetű sziklák voltak a parton

a víz nagyon jó volt, beúsztunk a nagy sziklák közé

Hazafelé megálltunk egy másik forgatási helyszínnél, homokos partot kedvelőknek kifejezetten ajánlott. Itt nem sokat időztünk, én gyorsan levadásztam egy kincset, aztán igyekeztünk haza zuhanyozni, és mivel farkas éhesek voltunk, vacsorázni. Ha a gyerekeknek bejött egy hely akkor nem kockáztatnak, ugyanoda jártunk vissza minden este. :-)

Este az egész parti sétány feléled, mindenütt programok, zene, és persze jó kaják...

míg vártuk a kaját, titokban a cserépben levő kavicsokat is egymásra egyensúlyozta

Ennyi volt a görög körút, már csak vissza kellett jutni Athénba, hogy hazarepüljünk Magyarországra. De az már egy külön történet...

1. Skopelos szép hely, még nem voltunk ott. Viszont ezt nagyon nem szeretem, ha egy helyre ráragad a film és minden csak arról szól, mindent úgy neveznek el. Nekem nem tetszett a film, totál ki voltam akadva, hogy ennyira jó színészeknek ennyire gagyi szerepet adnak és az egész olyan lapos és langyos volt. Az Abbat is szívesebben hallgatom eredetiben. Borzalmas, hogy filmek, micsoda kultuszt tudnak csinálni a helyekből és ellepik a turisták...Skiathos-Skopelos-Alonissos hármas lenne nekünk valamikor tervben, de hogy mikor....Szép Karécsonyt nektek!!

1. Ez igaz, a kápolnánál látványosan mindenki a film miatt volt, de a többi helyen ez annyira nem érződött. Persze kint volt a plakát, meg voltak erről elnevezett éttermek, bárok, de ez minket nem zavart.
      Kellemes ünnepeket kívánok nektek is!