2012. május 7., hétfő

Calpe - Peñón de Ifach

Calpe a Peñón de Ifach nevezetű nagy sziklájáról híres, melyet a Costa Blanca jelképének is tartanak.
Engem(na jó, nem csak engem) leginkább a gibraltári sziklára emlékeztet.

Calpe,  Peñón de Ifach,  Moraira felől fényképezve
Ameddig lehetett felmentünk, gyönyörű volt a kilátás és végre az idő is.

A nemzeti park bejárata

Calpe - az első házsorok mögött egy belső tó
kikötő
Itt megyünk be a hegy gyomrába

Egy alagúton átérve ért véget az utunk mert innentől nem ajánlatos gyerekekkel folytatni a túrát, mivel egyrészt nincs kerítés és elég könnyen le lehet potyogni a szikláról, másrészt nagyon sok sirály lakik erre akik tavasszal a tojásaikat és fiókáikat védve könnyen megijeszthetik a gyerekeket, és mondjuk egy veszélyesebb szakaszon ha elengedik a kötelet...

Eddig mentünk

Nagyobb gyerekesek vagy felnőttek azért nyugodtan nekivághatnak, nem tűnt ez annyira vészesnek :-)

itt látszik milyen keskeny földnyelv köti össze a parttal

1. Patrikkal én sem vállaltam be a túrát a barlang után, de állítólag abszolút nem volt vészes, szerintem a Montgó - meg Linda szerint is - sokkal neccesebb volt. Első ránézésre volt csak ijesztő, meg persze ha felnézel, amúgy a képeik alapján amit csináltak, teljesen light-os volt az út, és majmok helyett macskák tanyáztak :-)

2. Olvastam egy túrablogot ahol azt írták, hogy nem is annyira maga az út veszélyes gyerekkel, hanem tavasszal a sirályok nagyon agresszívek tudnak lenni a tojások miatt és a gyerek könnyen megijedhet és ha pont ott ugrik egyet vagy engedi el a kötelet ahol a szikla szélén áll... Csenge hajlamos egy póktól visítva az égbe ugrani, nem tudom hogy reagálna egy nagy madárra...

De ez a jó abban ha itt lakik az ember, majd egyszer visszamegyünk nem költési időszakban és akkor majd felmegyünk a csúcsra is :-)

3. Olvasgattam, és kicsit irigykedtem is. Persze nektek az életetek és a munkátok is Spanyolországban folyik, és az azért más. Lehet, olykor nehéz (különösen most a válságban), de azért egy gyönyörű helyen talán még meghalni is könnyebb (bocsánat).

Nagyon szépek a képek, érdekesek, képeket és szöveget élvezettel olvastam, néztem.

István
    artcopy@freemail.hu

1. István, itt azért teljesen másképp néz ki a "válság" - mondom én, aki nem beszél spanyolul sajnos, igy nem látom mit ir az újság és nem hallom a tévét sem, de barátaim azt mondják, hogy ez nem is téma (nem úgy mint Mo-on); viszont nem látom sehol azokat a savanyú arcokat a szürke ködben, mert itt ugye általában süt a nap és az emberek is teljesen mások. Szóval ha én választhatok mo-i és spanyol válság között, mindenképp az utóbbira szavazok és igen, itt meghalni is könnyebb :-D

2. Istvan,

Koszi szepen, es igazad van, a valsag ellenere itt "meg meghalni is konnyebb" vagy legalabbis boldogabb. Mondjuk ennek ellenere a spanyolok atlageletkora magasabb mint a magyaroke, nem akarnak ok meghalni :-)
      Komolyra forditva, itt tenyleg mas a valsag mint otthon. Itt egy sokkal magasabb eletszinvonalrol indulnak, egy fizetesbol is meg lehet elni, tehat annak ellenere hogy nagy a munkanelkuliseg a csaladoknak meg van beveteluk. Raadasul a munkanelkuli segely a fizetesed 70%-a egy evig, utana valamivel kevesebb de meg az is jo penz, viszonyitva ahhoz amennyibol magyarorszagon probalnak megelni az emberek. Az arak hasonloak az otthonihoz, de a berek szerencsere nem. :-)
      Es nem mindegy, hogy a jo allapotu, jol felszerelt egeszsegugyben es oktatasban fagyasztjak be a finanszirozast, vagy ott ahol egyebkent is rozoga gepekkel dolgoznak es eddig se volt penz meg futesre sem az iskolaban (lasd a telen pl. a korosszakali iskolat)
      Itt olyan utakat is ujraaszfaltoznak amiken egy fia katyu sincs, otthon meg tengelytorest lehet kapni nemelizk foutvonalon is. .
      ehhez jon meg a spanyolok alapvetoen optimista szemlelete, ok nem panaszkodnak folyton, nem tema a valsag, ha meccs van akkor meg aztan kifejezetten tabu, nincs az a spanyol aki a gazdasagi hireket nezne a merkozes helyett :-)
      De hosszu lenne mindent felsorolni itt...

3. Elnezest, de munkabol irok, itt nincs ekezetem

4. Éppen azon gondolkoztam még míg lent voltunk, hogy sokszor a térkép szerinti alsóbbrendű utakat választottuk, de annyira új és jó minőségű volt, mint Mo-on egy főút. Széles, emelkedős részeken sokszor kétsávos a lassabban haladóknak. Az egészségügyi szervezettség sokkal jobb (már amit láttam belőle), a körülményekről nem is beszélve.